loading...

اخبار فناوری

دستیابی به رشد پایدار اقتصادی در سالهای متمادی مورد توجه سیاست های دولت دومینیکا بوده است و از این رو به توسعه همه بخش های اقتصاد توجه می شود.

بازدید : 280
جمعه 26 فروردين 1401 زمان : 14:40

نوع حکومت دومینیکا

حکومت دومینیکا یک جمهوری دموکراتیک می باشد که به موجب آن نخست وزیر دومینیکا،رئیس دولت می باشد.ریاست قوه مجریه به عهده دولت می باشد. قوه مقننه نیز توسط دولت و همچنین مجلس اداره میشود. قوه قضائیه مستقل از قوه مجریه و مقننه است.

رئیس جمهور و نخست وزیر، قوه مجریه را تشکیل می دهند.رئیس جمهور برای یک دوره پنج ساله توسط پارلمان انتخاب می شود. رئیس جمهور شخصی را به عنوان نخست وزیر منصوب می کند که ریاست نمایندگان منتخب در پارلمان را عهده دار می باشد.

همچنین بنا به توصیه نخست وزیر ، اعضای پارلمان را به عنوان وزرای کابینه منصوب می کند. نخست وزیر و کابینه در قبال پارلمان مسئول هستند و با رای عدم اعتماد می توانند برکنار شوند.

مجلس قانون گذاری حکومت دومینیکا

مجلس قانون گذاری دارای ۳۲ عضو است. ۲۱ عضو برای یک دوره پنج ساله در حوزه های انتخابیه تک کرسی انتخاب می شوند. ۹ عضو دیگر سناتورهایی هستند که توسط رئیس جمهور منصوب می شوند. ۵ نفر به انتخاب نخست وزیر و ۴ نفر به انتخاب رهبر حزب مخالف.

رئیس مجلس پس از انتخابات توسط اعضای منتخب ، به ریاست منصوب می شود. همچنین یک نفر تحت عنوان منشی مجلس انتخاب میشود. رئیس دولت – رئیس جمهور – توسط مجلس قانون گذاری انتخاب می شود. انتخاب و انتصاب سناتورها توسط نمایندگان صورت می گیرد.

در صورت انتخاب ، پنج نفر توسط رئیس جمهور با مشاوره نخست وزیر و چهار نفر با مشاوره رهبر مخالفان انتخاب می شوند. در نهایت ، با رای نمایندگان انتصاب صورت می گیرد. انتخابات برای نمایندگان و سناتورها باید حداقل هر پنج سال برگزار شود ، اگرچه نخست وزیر می تواند در هر زمان خواستار انتخابات شود.

کشور دومینیکا دارای یک سیستم دو حزبی است ، به این معنی که دو حزب سیاسی غالب وجود دارد ، و رسیدن به موفقیت انتخاباتی را تحت حمایت حزب دیگر ، برای هر دو حزب مشکل می سازد.

دومنیکا روزگاری یک سیستم سه حزبی بود ، اما در چند سال گذشته حزب کارگر دومینیکا و حزب آزادی دومینیکا که تقلیل یافته اند،حزب ائتلافی ایجاد کرده اند.

سیستم حقوقی حکومت دومینیکا

سیستم حقوقی دومینیکا بر اساس قوانین رایج انگلیس است. در این سیستم ،دادگاه، دادسرا و یک دیوان عالی دادگستری وجود دارد. همچنین می توان به دادگاه تجدیدنظر در شرق کارائیب و در نهایت به دادگستری کارائیب مراجعه کرد.

دفتر مرکزی دادگاه تجدیدنظر، دادگاه عالی کارائیب شرقی در سنت لوسیا است ، اما حداقل یکی از 16 قاضی دادگاه عالی آن باید در دومینیکا اقامت داشته باشند.

بخش های اداری دومینیکا

شورا هایی که با رای عمومی انتخاب شده اند ، بیشتر شهرها را اداره می کنند. شوراها عمدتا توسط مالیات بر املاک پشتیبانی می شوند. وظیفه تنظیم بازارها و خدمات بهداشتی و درمانی و نگهداری از جاده ها و سایر امکانات شهری را بر عهده دارند.

این جزیره همچنین به ۱۰ بخش تقسیم شده است که عبارتند از :

سنت آندرو ، سنت داوید ، سنت جورج ، سنت جان ، سنت جوزف ، سنت لوک ، سنت مارک ، سنت پاتریک ، سنت پل و سنت پیتر.

سیاست های اقتصادی دومینیکا

دومینیکا یک جزیره کوچک و حاصلخیز در شرق دریای کارائیب است. نزدیکترین همسایگان آن جزایر فرانسوی گوادلوپ و ماری گالانت از شمال و مارتینیک از جنوب هستند.

تشکیل این جزیره نتیجه فعالیت های آتشفشانی می باشد که در طی سال ها اتفاق افتاده است. دارای کوه های مرتفع و دامنه هایی سرسبز و زیبا که توسط جنگل ها پوشانده شده اند. چندین آتشفشان فعال همچنان در این سرزمین وجود دارند.

این منطقه جزو کارائیب و آمریکا می باشد و جمعیت آن حدود ۸۰,۰۰۰ نفر می باشد. مساحت این کشور ۷۵۰ کیلومتر مربع است. روسو ، بزرگترین شهر و همچنین پایتخت این کشور است.این کشور در سال ۱۹۷۸ پس از استقلال از انگلیس به کشور های مشترک المنافع پیوست.

دستیابی به رشد پایدار اقتصادی در سالهای متمادی مورد توجه سیاست های دولت دومینیکا بوده است و از این رو به توسعه همه بخش های اقتصاد توجه می شود.

دولت همچنین تأکید قابل توجهی بر توسعه اجتماعی و حمایت از همه شهروندان خود دارد و از این رو تعدادی برنامه اجتماعی را در زمینه هایی مانند بهداشت ، آموزش ، رفاه اجتماعی و کمک های عمومی ارائه داده است .همچنین پوشش و مزایای حمایت اجتماعی از شهروندان در دومینیکا در حال گسترش است.

در طی سال های اخیر که دولت دومینیکا با اجرای برنامه اقتصادی شهروندی، متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا ترغیب به سرمایه گذاری در این کشور و اخذ پاسپورت دومینیکا کرده است، پیشرفت قابل توجهی در نظام اقتصادی کشور پدید آمده است.

اخذ پاسپورت دومینیکا

بنا بر شاخص CBI ، در چهار سال اخیر برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا، رتبه برتر را دارا بوده است که این نشان از موفقیت دولت دومینیکا در اجرای این طرح دارد. شاخص CBI به ارزیابی برنامه های اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری بر اساس نحوه عملکرد آنها می پردازد.

فاکتور های اصلی شاخص CBI عبارتند از:

آزادی جابجایی و سفر ، استانداردهای زندگی، سهولت درخواست برای تابعیت، مدت زمان لازم برای اخذ تابعیت، اقامت یا سفر اجباری و شایستگی متقاضی .

تابعیت از طریق برنامه سرمایه گذاری، علاوه بر مزیت هایی که برای متقاضیان پاسپورت دومینیکا دارد ،افزایش توسعه ملی و پروژه های بخش دولتی و خصوصی را در کشور تامین میکند.

پروژه های بخش دولتی شامل نوسازی و تاسیس بیمارستان ها ، ساخت مدارس جدید و تعمیر زیرساخت ها مانند جاده ها و پل ها است. پروژه های بخش خصوصی بر پیشرفت فناوری اطلاعات کشور ، گردشگری بومی و بخش های کشاورزی متمرکز است.

از طرفی ایجاد شغل ، از دیگر نتایج مطلوب این پروژه ها می باشد که در ادامه کمک شایانی به پیشبرد اقتصادی این کشور می کند.

تابعیت دومینیکا و مزایای بی نظیری که پس از اخذ پاسپورت دومینیکا به شما اعطا میشود،تبادلی سودمند میان شما و کشور دومینیکا است.

شما با سرمایه گذاری در این کشور می توانید ارزان ترین پاسپورت منطقه را دریافت کنید. همچنین بدون نیاز به سلب و ترک تابعیت قبلی و فعلی خود،امکاناتی را برای خود و خانواده به وجود می آورید که کشور دومینیکا با کمترین هزینه به شما ارائه می دهد. با پاسپورت د‌ومینیکا و تمام مزایای آن ،برای نسل های بعدی خود میراث ارزشمندی به جای میگذارید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 58
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 67
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 126500
  • بازدید سال : 306140
  • بازدید کلی : 1493920
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی